EAP: FIREMNÍ PSYCHOLOG PRO ZAMĚSTNANCE

https://www.blog.mojra.cz/post/340

Následujte velikány v trendu, který má budoucnost

 

Co dělá firmu úspěšnou? V čem se velké a prosperující firmy liší od těch ostatních? Jedním z faktorů je rozhodně spokojenost zaměstnanců.  Proč? Protože zaměstnanec, který je spokojený podává mnohem lepší výkon, je produktivnější a nevadí mu do práce vynaložit nějaké úsilí navíc. Výhody pracovní spokojenosti jsou zkrátka a dobře nesporné.

Možná máte pocit, že tato informace pro vás dávno není ničím novým. Jakožto zaměstnavatel se už dlouho snažíte o to, aby měli vaši lidé příjemné pracovní podmínky a za dobře odvedenou práci je vždy náležitě odměníte. Stejně ale máte pocit, že to nějak nefunguje…

 

Tohle je důvod, proč vaše snaha mnohdy nestačí:


Nebojte, není to vaše chyba! Podmínky v práci mohou být sebelepší, ale pokud váš zaměstnanec v soukromí bojuje s vlastními démony a starostmi, chtě nechtě si je s sebou přináší také do práce.  Že by si je měl vyřešit doma? To se snadno řekne, ale uvážíme-li fakt, že člověk v práci tráví většinu svého dne a po příchodu domů jeho kolotoč starostí nekončí, je zřejmé, že toho prostoru pro řešení moc nezbývá a negativní pocity si tak dotyčný každý den znovu a znovu přináší do svého zaměstnání.


Rozvod, nevěra, problémy s dětmi, úmrtí v rodině, věčné hádky se sousedy nebo třeba komplikované vztahy s kolegy. To vše ovlivňuje psychiku vašeho zaměstnance. To vše se poté projeví na jeho práci.


A co to znamená pro vás?
Potřebujete, aby měl váš zaměstnanec prostor pro řešení svých osobních problémů a ideálně, aby ono řešení bylo co nejvíce efektivní. To v mnoha případech znamená svěřit se do péče odborníka.

 

A ještě pozor: Hořet ale neshořet!

 

Zatím tady máme poměrně jasnou rovnici: spokojený zaměstnanec = produktivní zaměstnanec. Víme už, co může být příčinou toho, že jsou vaši zaměstnanci v práci bez energie a chuti do práce. Je ale potřeba ještě zmínit druhý extrém, který je na první pohled často méně rozpoznatelný, ale o to více nebezpečný.

Můžete mít pocit, že máte naprosto dokonalého zaměstnance: všechno zvládá, je vždy k dispozici na telefonu a úkoly plní na 110 %. To je přesně ten žár a zápal, který chcete! Je ale potřeba dát pozor na to, aby se svým elánem dokázal zaměstnanec správně pracovat a aby nezapomínal také na vlastní psychohygienu. Jinak se totiž může stát, že váš člověk naprosto vyhoří.


Tip: Přečtěte si více o syndromu vyhoření a jeho rizicích pro vás i pro vaše zaměstnance!


A co to znamená pro vás?
Váš zaměstnanec potřebuje rovnováhu: dostatek chuti a motivace pro to, aby dokázal podávat dobrý výkon, ale zároveň se musí naučit se svou motivací a energií pracovat tak, aby nevyhořel. A opět – mnohdy to znamená, že je potřeba, aby se svěřil do péče odborníka.

 



Řešení je jednoduché:
Klíčem je péče o psychickou a duševní pohodu

 


Psychologie zaměstnanců


Osobní starosti? Vztahové a výchovné problémy? Potíže s nespavostí a soustředěním? Hádky na pracovišti? Tady všude by mohl efektivně pomoci psycholog.

Řada úspěšných firem na toto již dávno zareagovala a psycholog má v jejich firmě nezastupitelné místo.

 

A vyplatí se to? Rozhodně !

 

Finance. Otázka, která v souvislosti se zajištěním péče o duševní zdraví zaměstnanců vždy visí ve vzduchu. Nejsou to zbytečné výdaje navíc? Nejsou! Opravdu se to vyplatí? Rozhodně ano!

Psychické potíže zaměstnanců snižují jejich výkonnost a efektivitu. Sami to určitě znáte, když se něčím trápíte, často vůbec nevnímáte okolí a jste zahloubaní ve vlastních myšlenkách. Snadno tak přehlédnete třeba dopravní značku nebo se v kuchyni říznete při přípravě večeře. Váš zaměstnanec si prochází naprosto totožným procesem, jeho nepozornost může vést k větší chybovosti v práci nebo nedodržování termínů. Častější je pak také absence v práci a celková fluktuace pracovníků.


Chyby. Pozdní příchody. Neefektivita. Pomalost. Fluktuace. Tohle jsou problémy plodící zbytečné výdaje navíc! Tohle jsou výdaje, které péčí o psychickou pohodu zaměstnanců ušetříte.

 

Firemní psycholog: Jak na to?

 

Možností máte samozřejmě více – psycholog se může stát trvalým zaměstnancem vaší firmy, případně s ním můžete spolupracovat externě. Nevýhodou je, že je pak psycholog často zahlcen. V případě, že pracuje přímo na pracovišti, se také stává, že mezi ním a zaměstnanci vzniknou přátelské vztahy, a to může později narušit profesionalitu psychologické péče. Znamenalo by to pro vás také konstantní měsíční výdaj, bez ohledu na to, kolikrát se někdo z vašich zaměstnanců na firemního psychologa obrátí.


Jde to i efektivněji. V současné době je trendem EAP: Employee Assistance Program, který psychologickou péči zaměstnancům zprostředkovává formou benefitu.

 

EAP: Employee Assistance Program

 

EAP je benefitní program, v rámci kterého lze zaměstnancům nabízet například právní či sociální poradenství, nebo právě péči o duševní zdraví. Pro zaměstnance to znamená skvělý bonus navíc, pro firmu ušetření nákladů. Jednoduché a elegantní řešení.


Výhody EAP


  • Dostupná a flexibilní péče pro zaměstnance
  • Snížení absencí
  • Vylepšení firemní značky (a přilákání potenciálních uchazečů o zaměstnání)
  • Zvýšení pracovní výkonnosti
  • Zpětná vazba pro firmu


Jak to funguje?

Jak takový program funguje v praxi? Jednoduše. Vaši zaměstnanci využívají služby formou firemních benefitů, jejich zapojení se je dobrovolné a samozřejmostí je také diskrétnost a zachování anonymity. Poskytované služby se odvíjejí od toho, na čem se s konkrétním provozovatelem programu domluvíte.

 


Benefitní program na Mojra.cz: Péče o celou firmu

 

Jednotlivé formy EAP se liší v závislosti na poskytovateli, základy jsme představili již výše. Pro lepší představu vám přiblížíme náš benefitní program. Za ten se totiž můžeme zaručit.


Péči o duševní zdraví svých zaměstnanců vložily do našich rukou firmy jako SIEMENS, WEBASTO nebo třeba skupina NN.

 

Náš benefitní program je…

 

…flexibilní = Konzultace kdykoli a kdekoli


Vašim zaměstnancům můžeme nabídnout online psychologickou péči. Velkou výhodou tedy je, že nemusejí za psychologem nikam dojíždět, konzultace může proběhnout odkudkoli, stačí pouze kvalitní internetové připojení nebo signál pro telefonický hovor. Šetříme tak jejich čas i výdaje spojené s dopravou.

Nabízíme několik volných termínů denně, což pro vás znamená, že vaši zaměstnanci nemusejí na termín čekat měsíce ani týdny. Konzultaci si domluví klidně ještě na tentýž den. Jejich problémy řešíme rychle a efektivně.


Naši psychologové jsou k dispozici v ranních, dopoledních, odpoledních i večerních hodinách. Také o víkendech a o svátcích. Psychologickou péči tedy zaměstnanci mohou využívat mimo pracovní dobu.

 

…variabilní = Spousta možností


Co vám můžeme nabídnout dále? Tým více než 20 psychologů, kteří se zaměřují na širokou škálu problémů: vztahové poradenství, krizová intervence, zvládání stresu a úzkostí, koučování a seberozvoj.

Konzultace s psychologem může kromě českého jazyka proběhnout také v jazyce slovenském, polském, anglickém, španělském, francouzském či německém. Vaši zaměstnanci si mohou zvolit, zda se chtějí s psychologem spojit telefonicky, formou videohovoru nebo přes email.


Možností je mnoho, a tak tento benefit může každý zaměstnanec využít přesně tak, jak mu to bude nejvíce vyhovovat.


…komplexní = Péče o celou firmu


Posouvat se nebudou jen zaměstnanci, ale celá vaše společnost. Samozřejmostí jsou pravidelné reporty o nejčastějších tématech, která se ve vaší firmě objevují. Na ty je pak možné navázat preventivními programy nebo přednáškami.

 

… bezstarostný = Nemusíte se o nic starat


Naopak my se postaráme o vás. Kromě pravidelných reportů jsme schopni pro vás připravovat také tematické články. Je vám k dispozici klientská linka, kde rádi zodpovíme všechny dotazy, pomůžeme s výběrem psychologa nebo objednávkou konzultace. Vám i vašim zaměstnancům je k dispozici také přehledný klientský portál se všemi potřebnými informacemi. Navíc neplatíte žádné paušální poplatky.



… individuální = Osobitý přístup ke každé firmě


 Uvědomujeme si, že firmy mají různá zaměření, od výroby po administrativu, a každá z nich má také jiné zaměstnance. Ke každé firmě a jejím zaměstnancům proto přistupujeme zcela individuálně. Z praxe už máme vytvořeny nástroje, které nám umožňují používat různé způsoby, jak pracovat s různými typy problémů a efektivně je řešit. Proto tak, jak se liší osobnost každého zaměstnance, liší se i postupy psychologa. Našim cílem není používat univerzální řešení, ale naopak se chceme přizpůsobit potřebám každého člověka, porozumět jeho vnímání problému a pocitům, které zažívá. Díky tomu, že dokážeme celý problém správně uchopit, pomůžeme vašim zaměstnancům najít opět duševní rovnováhu, klid a štěstí.



Jak to tedy funguje? Nekupujete zajíce v pytli

 

Nejlepší je si věci vyzkoušet na vlastní kůži. Pokud vás tento benefitní program zaujal, ale přeci jen pořád váháte nebo si to vlastně neumíte představit v praxi, máme pro vás takový návrh:

Zkuste to. Dáme vám k dispozici demo zákaznického portálu a 30minutovou konzultaci na zkoušku. Samozřejmostí je také cenová nabídka.

 



Máte otázky?

Výborně! Určitě se neváhejte obrátit na naši klientskou podporu. Rádi s vámi vše probereme.

+420 731 226 690 | poradna@mojra.cz

 



Moderní a prosperující firmy mají ve svých řadách podporu psychologa.
 Jste připraveni se mezi ně přidat?



© Mojra.cz - Firemní psycholog - Psycholog pro firmy

 

 










Právě jste četli článek: EAP: Firemní psycholog pro zaměstnance.

Komentáře

  • Připojte se do diskuze.
    Zadéjte Váš kometář.

  • Avatar

Podobné články



Mezigenerační komunikace: Jak překlenout rozdíly a budovat silné vztahy mezi generacemi

Mezigenerační komunikace: Jak překlenout rozdíly a budovat silné vztahy mezi generacemi

Autor: psychologická poradna | Rodina a mezigenerační komunikace | Jak zlepšit mezigenerační komunikaci?„Fenomén „mezigenerační komunikace“ nabírá v současné době na důležitosti, protože se nejen na pracovištích, v rodinách a ve společnosti setkávají generace, které mají odlišné zkušenosti a názory na svět.“ V mezigenerační komunikaci je klíčem schopnost porozumět rozdílům, které se naskýtají, a najít způsoby, jak vytvořit mosty mezi...

Pokračovat ve čtení

Ztratil/a jsem práci před důchodem. Co teď? Praktické rady, jak najít nové uplatnění

Ztratil/a jsem práci před důchodem. Co teď? Praktické rady, jak najít nové uplatnění

Autor: Psychologická poradna | Ztráta zaměstnání | Vliv ztráty práce | Strategie zvládání ztráty práce Ztráta zaměstnání patří mezi nejstresovější události v životě, a to zejména pro lidi v produktivním věku, kteří se blíží k důchodu. V tomto životním období může být hledání nové práce složitější a emocionálně náročnější.Emocionální vliv ztráty práce Ztráta práce může mít silný emocionální dopad, zejména když člověk...

Pokračovat ve čtení

Mojráček: Jak motivovat děti k domácím pracím?

Mojráček: Jak motivovat děti k domácím pracím?

Autor: Psychologická poradna| Jak motivovat děti k domácím pracím? Co funguje a co ne? Jak k dětem přistupovat?Byl víkend a maminka po snídani poprosila Mojráčka, jestli by mohl vyluxovat celý dům. Mojráček jí to slíbil. Po snídani se ale zvedl od stolu, neodnesl si ani talířek, a utíkal do svého pokoje, kde si zapnul počítač. Když se ani za hodinu nezačalo nic dít, zavolala maminka na Mojráčka znovu. „Jóó,“ volal Mojráček na maminku z pokojen, „...

Pokračovat ve čtení

Psychologové portálu Mojra.cz

Štítky


Objednejte si konzultaci ještě dnes!    Objednat