Firemní benefity v době covidové: Zdraví zaměstnanců na prvním místě

https://www.blog.mojra.cz/post/348

Tato zvláštní doba trvá už dlouho a dopady pandemie pociťujeme ve všech oblastech. Svět, který jsme znali se najednou změnil, ve velmi krátkém čase jsme byli nuceni se přizpůsobit novým podmínkám a situacím, na které jsme doposud nebyli zvyklí. V důsledku toho se změnily i potřeby lidí a poměrně výrazně se pandemie promítla v profesním životě. Mezi zaměstnanci dříve tolik oblíbený benefit home office se nyní pro mnohé stává nuceným zlem. Práce se z kanceláře přesouvá do obýváků, kuchyní i ložnic. Lidem chybí kontakt s ostatními kolegy a často také klid a prostor na práci.



Proměny zaměstnaneckých benefitů


Právě v oblasti firemních benefitů můžeme pozorovat velké změny. Většina firem benefity neruší, jak by se možná z důvodu nepříznivé ekonomické situace dalo předpokládat, ale spíše mění jejich profil. Z důvodu omezení kontaktů, zavření provozoven a paralýzy řady kulturních či sportovních aktivit, se klasické formy benefitů přesouvají zejména do online prostředí. Ukazuje se, že i samotní zaměstnanci se mnohem více zajímají o skladbu benefitů, které jim jejich zaměstnavatel nabízí. Největší zájem je teď o benefity zaměřené na podporu zdraví, a to nejen toho fyzického, ale zejména duševního. Firmy se na to snaží reagovat, a proto směřují nabídku benefitů na ty oblasti, které momentálně jejich zaměstnance nejvíce zajímají.


Nové výzvy pro zaměstnance i zaměstnavatele


Pracovní podmínky během pandemie výrazně zvýšily stres a nejistotu zaměstnanců. Dlouhodobý home office, distanční výuka dětí nebo strach o blízké, to vše zamávalo s psychikou řady lidí. V naší poradně pozorujeme v poslední době výrazný nárůst problémů spojených se strachem, úzkostí a stále častěji se objevuje téma pracovního vyhoření, vyčerpání, výchovy dětí, partnerských krizí a ztráty motivace. Do popředí se také dostávají problémy v partnerské komunikaci a nespokojenost s každodenním stereotypem. Mnozí lidé se také musejí vyrovnat se ztrátou svých blízkých, řeší finanční problémy či starosti s dětmi. Psychologická pomoc tak získala v poslední době ještě větší význam než kdy dřív.


A právě to je jedna z nových výzev, které nyní zaměstnavatelé čelí. Duševní zdraví zaměstnanců výrazně ovlivňuje jejich pracovní výkon. Zjednodušeně bychom mohli říci, že spokojený zaměstnanec je zaměstnanec výkonný a efektivní. Jsou-li ale lidé pod neustálým tlakem a musejí-li čelit stále novým a novým problémům, příliš energie a nadšení do práce už jim pak nezbývá. Pro firmy a společnosti je tedy důležité zajistit svým lidem, co největší psychickou pohodu. Někdy stačí pouhá lidská vstřícnost a pochopení, často jsou ale problémy vážnějšího a dlouhodobějšího rázu a zaměstnanci by tak spíše potřebovali psychologickou péči.


EAP: Psycholog pro firmy

Jenže tady právě přichází kámen úrazu. Kvalitní psychologická péče je odborná psychologická péče. Vedoucí, manažeři ani ředitelé ale obvykle v této oblasti vzděláni nejsou, jejich úkoly jsou jinde a nemají čas ani prostor pro přímou péči o zaměstnance. Navíc jsou to také oni, kteří v současné době čelí obrovskému stresu a tlaku ze všech stran, tudíž i oni by si zasloužili mít možnost psychologické péče.


Jak ji tedy co nejefektivněji zprostředkovat?

Odpovědí na současné změny a nové výzvy může být Employee assistance program (EAP), benefitní program, který zaměstnancům zprostředkovává psychologickou péči ve formě benefitu. Jak to funguje v praxi? Velmi jednoduše – zaměstnanci psychologickou pomoc využívají dle potřeby (nebo dle firmou nastavených pravidel) formou benefitu. Zaměstnancům je samozřejmě zachována anonymita, vedení firmy se mimo počáteční domluvu s poskytovatelem programu nemusí už dále vůbec o nic starat.



Benefitní program Mojra.cz

Konkrétní forma, služby a časová dotace takovýchto programů se liší v závislosti na dohodě mezi poskytovatelem programu a konkrétní firmou. Možností, jak takový benefitní program nastavit je tedy celá řada. My vám můžeme představit náš koncept, za který se můžeme plně zaručit. V současné době již pečujeme o zaměstnance několika firem a společností.


Náš benefitní program vždy šijeme na míru konkrétní společnosti tak, aby co nejlépe vyhovovala právě jejím potřebám a aby byla v souladu s vizemi a hodnotami firmy. Můžeme ale vyzdvihnout některé pilíře, na kterých náš program vždy stojí.


Flexibilita a variabilita:

  • Nabízíme online psychologickou péči formou telefonických, emailových nebo videohovorých konzultací.
  • K dispozici je tým více než 25 psychologů, kteří jsou připraveni se vašim zaměstnancům věnovat každý všední den a také o víkendech a o svátcích.
  • Termíny jsou k dispozici v průběhu celého dne – tedy od brzkých ranních hodin až po pozdní večerní hodiny. Psychologickou péči tak zaměstnanci mohou využívat mimo pracovní dobu.  
  • Konzultovat je možné hned v několika jazycích – česky, slovensky, polsky, anglicky, španělsky, francouzsky a německy.

Komplexnost:

  • Mnohé problémy jsou velmi komplexní a zasahují také do partnerských a rodinných vztahů. Právě proto je komplexní i péče, kterou nabízíme. Benefit mohou zaměstnanci využít také pro párové či rodinné konzultace.
  • Pečujeme o celou firmu, připravujeme pravidelné reporty shrnující nejčastější témata, která se ve firmě objevují. Tyto informace lze pak využít pro týmové supervize, plánování tematických přednášek nebo preventivních programů.
  • Pro firmy připravujeme také tematické články týkající se duševního zdraví, psychické rovnováhy nebo třeba motivace či spolupráce.

Bezstarostnost:

  • Uvědomujeme si, že každý má svých starostí a povinností víc než dost. V případě našeho benefitního programu se tedy nemusíte starat v podstatě o nic.
  • V případě jakýchkoli dotazů je vám k dispozici klientská linka, kde vám rádi poradíme a pomůžeme, ať už s výběrem psychologa nebo objednávkou konkrétní konzultace.  

  • Zaměstnancům i vedení je k dispozici uživatelsky příjemný a intuitivní klientský portál se všemi potřebnými informacemi. Vše je přehledně uspořádáno na jednom místě.


VYZKOUŠET BENEFITNÍ PROGRAM

Náš benefitní program si pro lepší představu můžete zdarma a nezávazně vyzkoušet – získáte přístup k demoverzi našeho portálu i možnost vyzkoušet 30 minutovou konzultaci.

 



Máte otázky?

Neváhejte se obrátit na naši klientskou podporu. Rádi s vámi vše probereme.

+420 731 226 690 | poradna@mojra.cz





Právě jste četli článek:  Firemní benefity v době covidové: Zdraví zaměstnanců na prvním místě


Komentáře

  • Připojte se do diskuze.
    Zadéjte Váš kometář.

  • Avatar

Podobné články



Spojení MOJRA a RBP pokračuje! Lepší přístup k psychologické péči v roce 2025

Spojení MOJRA a RBP pokračuje! Lepší přístup k psychologické péči v roce 2025

Už v loňském roce navázala naše psychologická poradna MOJRA spolupráci se zdravotní pojišťovnou RBP s cílem zpřístupnit jejich pojištěncům kvalitní psychologickou pomoc. Tato iniciativa si získala velkou oblibu, a proto se v roce 2025 program rozšiřuje a má ještě lepší podmínky. Nově mohou pojištěnci RBP od 1. 1. 2025 čerpat příspěvek ve výši 5 000 Kč, což odpovídá až 5 hodinovým konzultacím nebo 7 půlhodinovým konzultacím s psycholog...

Pokračovat ve čtení

DÁRKOVÉ POUKAZY MOJRA.CZ: Darujte psychickou pohodu

DÁRKOVÉ POUKAZY MOJRA.CZ: Darujte psychickou pohodu

Výběr dárků je odpradávna náročnou disciplínou. Neustále nás pronásledují otázky, co by si obdarovaný přál, čím mu uděláme radost, co využije? Děsí nás představa, že náš dárek bude totálním přešlapem, něčím, co skončí v lepším případě zapomenuto na dně skříně, v horším rovnou v popelnici. Trefit se každému do vkusu, zejména co se kosmetiky, oblečení apod. týče je skoro nemožné. K tomu ještě toužíme, aby ...

Pokračovat ve čtení

Mezigenerační komunikace: Jak překlenout rozdíly a budovat silné vztahy mezi generacemi

Mezigenerační komunikace: Jak překlenout rozdíly a budovat silné vztahy mezi generacemi

Autor: psychologická poradna | Rodina a mezigenerační komunikace | Jak zlepšit mezigenerační komunikaci?„Fenomén „mezigenerační komunikace“ nabírá v současné době na důležitosti, protože se nejen na pracovištích, v rodinách a ve společnosti setkávají generace, které mají odlišné zkušenosti a názory na svět.“ V mezigenerační komunikaci je klíčem schopnost porozumět rozdílům, které se naskýtají, a najít způsoby, jak vytvořit mosty mezi...

Pokračovat ve čtení

Psychologové portálu Mojra.cz

Štítky


Objednejte si konzultaci ještě dnes!    Objednat